[NUUG kart] Oppdaterte data til N50import

Fredrik lists at 0v.no
Sat Mar 25 17:12:25 CET 2017

God kveld,

Er det mulig å bestille oppdaterte data av de som ligger på Google Drive
til Kartverket N50importen
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue/Topography_import_for_Norway
?

Jeg vet ikke hvor ofte Kartverket oppdaterer det som ligger ute, men
kanskje det er kommet noe nytt? Jeg tenkte å hive meg på en
importeringsrunde, men tenkte å høre om noen visste om ferske data
først. Om ikke nye data for hele Norge, så for Sogn og Fjordane?

Evt en liten guide til konvertering av dataene så kan man gjøre det selv
framover.

Og i samme vending, det kan se ut som det er noe gale med konverteringen
av de store kommunene. Det mangler vann noen store kommuner som
Porsanger og Karasjokk. Her er det ingen filer for vann/elver, men jeg
regner med de har en elv eller to. Noen som vet hva som skjer her?

--

FredrikLindseth