[NUUG kart] Garmin Drivesmart 61 LMT-D

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Oct 15 10:24:44 CEST 2018

Hei

Som du sikkert vet så bruker jeg osm-data til disse garmin-kartene og
der er det husnummer nå,, iallefall i norge, så du får eksakt ruting
til riktig hus. Jeg skal endre litt på veiledningen der. Rundt i verden
så varierer det mye om det er husnummer eller ikke.

Begrensningen på lange distanser er knyttet til garminformatet og det
at den har en slags "tiles" der også, og at mkgmap ikke genererer alle
adressesøkdata riktig. Garminformatet er jo lukket og veldig
proprietært, og de som har gravd i dette formatet har ikke funnet helt
ut av det. Har ikke sjekket om det er noe nytt her i det siste.

Du kan jo bare legge inn kartet og teste. Den støtter flere kartfiler,
så du kan rename og legge den inn i tillegg til kartet som er der fra
før.

Jeg har testet på flere gps'er for bil, og det  fungerer på alle, så
det vil sikkert gjøre det på din modell også.

-Sverre

https://help.openstreetmap.org/questions/54271/garmin-drive-40-route-calculation-issue