[NUUG kart] Statens Kartverk i OSM-format til GPS

Tor torsm.news at gmail.com
Mon Apr 8 20:46:06 CEST 2019

Prisen er stiv om man sammenlikner med gratiskart basert på OSM.
Sammenlinker man derimot med hva Garmin tar for kart basert på N50, er
prisen ikke så ille. Men, siden OSM begynner å bli bra, og siden
garminen stadig oftere uansett blir liggende hjemme siden
mobiltelefonen fungerer greit som GPS, så er ikke betalingsvilligheten
min for Garmin-kart så høy. Dermed blir prisen likevel i stiveste laget.

Av nysgjerrighet lastet jeg ned et par kommuner og testet i BaseCamp. En
ting er sikkert: Det er uten tvil det peneste Garmin-kartet jeg noen
gang har sett!

Tor