[NUUG kart] Fakta på bakken vs. fakta i registeret (Was: Stoppesteder som har blitt oppdatert i OSM)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Apr 23 19:10:49 CEST 2019

Godt jobbet med import av stoppesteder.  Veldig flott å se. :)

Men...

[Johan Wiklund]
> Et notat om navn bare: Det er fylkeskommunenes ansvar å bestemme navn
> på stoppestedene. Dette er ikke alltid i sync med hva kommuner og
> vegvesen finner på å skilte med på stoppestedene. Dette kan være et
> problem, men det er i sånne fall noe som fylkeskommune,
> transportoperatører og vegeier må finne ut av. Min anbefaling er å
> holde seg til NSR sine data, da det er det eneste fullstendige
> registeret man kan lene seg på.

Denne anbefalingen er ikke helt i tråd med et av grunnreglene i OSM,
nemlig at fakta på bakken er det som gjelder, se

Hvis det er avvik mellom NSR og skilt på stedet, så skal skilt på stedet
gjengis i OSM, med mindre lokalbefolkningen ignorerer det som står på
skiltene.

--
Vennlig hilsen