[NUUG kart] Ferger Lofoten / Nordland

Hans Fredrik Nordhaug hansfn at gmail.com
Mon Aug 5 16:52:09 CEST 2019

Hei!

Jeg var på ferie i Lofoten i sommer og oppdaget at OSMAnd (kart-app på
Android) ikke ville route meg med ferga Bodø-Moskenes selv om det er
definitivt raskest. Jeg tror jeg fikset denne ved å legge til
"interval" 180 minutt (som greit estimat) for
https://www.openstreetmap.org/way/23212730

For Svolvær-Skutvik som kun går om sommeren så var det ikke like
klart. På navngiving så ser det ut som om fergeruta har blitt blandet
med hurtigbåtruta. Dermed er det vanskelig å si om fergeruta 18-751
(http://ruteinfo.thn.no/no/default.aspx?rnr=38) faktisk er lagt inn.
Hurtigbåtruta 23-755 ( se f.eks
https://moovitapp.com/index/nb/kollektivtransport-line-23_755-Norway-1679-1102879-753602-0)
ser ut til å være korrekt.

Er det noen med litt mer erfaring med ferge som kan fikse
Svolvær-Skutvik? Pass på at interval og opening_hours kommer med så
routing ikke blir feil ;-)

Jeg har ikke sjekket Lødingen - Bognes - om den mangler interval osv.

Mvh Hans