[NUUG kart] Haakon VIIs gate eller Haakon VII's gate

Peter Bremer peter.bremer at gmail.com
Sun Jun 30 13:13:18 CEST 2019

Hei!

Jeg sitter her og retter opp en del skrivefeil i gatenavn basert på
adressenodene og OSMI sin address inspector.

Men nå er jeg i tvil om hvordan den riktige skrivemåten på Haakon VII's
gate er -- med eller uten apostrof. Veien (i Trondheim) var skrevet med
apostrof i OpenStreetMap, i adressenodene står det uten, i Wikipedia står
det med, Statens Vegvesen skriver det uten, på Kartverkets sin "Road
Networks Overlay" (lag i JOSM) står det med apostrof.

Jeg har ikke funnet noe gateskilt på selve gaten.

Hva skal jeg gjøre?

Mvh, Peter