[NUUG kart] NVDB import destroyed existing data

Arne Johannessen arne-list at thaw.de
Sun Mar 22 01:58:41 CET 2020

NKA mapper wrote:

> Nå har jeg forsøkt en revert av alt øst for fjorden, men det gikk ikke så
> bra (den tok med seg begge sider av fjorden selv om nordvestsiden var
> fjernet med Purge).

Akkurat. Problemet med JOSM er at når Reverter sletter entities, så er
det ikke lenger mulig å få til en selection på disse for så å bruke
Purge på dem.

Men det burde være mulig å purge de direkte fra JOSM-filen med en liten
skript. Utfordringen her er relations ... men regner med at jeg får det
til. Bare gi meg litt tid.

Tilfeldigvis ser jeg nettopp at din import slettet relation 3201742, som
beskriver Fv48. Skal jeg gjenopprette eller slette denne?

--
Arne Johannessen
<https://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Arne_Johannessen>