Kjøpe inn en liten bunke mesh-noder?

Jesper Henriksen jesper at catnet.dk
Tue Dec 10 20:55:04 CET 2013

Kan anbefale Netgear WNDR3800. Bruker selv en slik hjemme som router,
accesspointt og VPN knutepunkt til hjemmenett, pluss dugnadsnett. Har
relativt kraftig CPU og en god mengde RAM og flash. CPU'en kommer godt
med hvis det skal kjøres VPN. Har både 2.4GHz og 5GHz i form av to
seperate radioer, og i hvertfald 2.4GHz radioen funker fint med VAP
(virtual access point) så den klarer å være både accesspoint og ad-hoc
samtidigt. På 5GHz siden vil batman-adv av for meg ukjente årsaker ikke
sende beacons, men jeg tror at det må være feil fra min side. I tillegg
har den USB port hvis man skulle få lyst på å utvite funksjonaliteten
(eksempelvis pirate/library box). Understøttet av standard OpenWRT,
trenger ikke å compile selv. En annen fin detalje er at serieporten
kommer med connector, så man ikke trenger å lodde. Må dog åpne boksen,
men det er folk som oss jo vant med :)

http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3800

Ser desverre nå at den er utgått og jeg finner ingen forhandlere, men
kanskje finnes det noen brukt ute på nettet.

--
Jesper Henriksen <http://www.catnet.dk/>