Teste rettet langdistanseantenne?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Dec 12 19:09:03 CET 2013

Jeg har fått låne en rettet 2.4GHz-antenne for utendørsbruk, og har lyst
til å teste den i mesh-sammenheng.  Antennen er merket Cisco, og ser ut
som den modellen omtalt på
<URL:http://www.cisco.com/en/US/docs/wireless/antenna/installation/guide/ant1949.html>.
Jeg tror dermed at det er en Cisco Aironet 13.5-dBi Yagi Mast Mount
Antenna (AIR-ANT1949)-antenne.

Jeg mangler en overgang for å kunne plugge den inn i en av mine
trådløssnettkort, men det tror jeg er mulig å skaffe.  Noen som har lyst
til å være med å teste?  Hvor kan vi teste det?  Jeg mistenker at vi kan
nå noen kilometer med en slik antenne og litt justeringer av
wlan-parametrene.

--
Vennlig hilsen