[NUUG fiksgatami] Hva burde vært programmert i FiksGataMi (Was: FixMyStreet)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Apr 11 11:44:20 CEST 2011

[Cato Auestad]
> Er endringer som er gjort i FiksGataMi pushet til Github repo til
> mySociety? M.a.o. hvis jeg vil prøve å fikse på noe nevnt nedenfor,
> skal jeg jobbe mot NUUG's utgave eller forke mySociety's utgave på
> Github?

Vi bruker mysocietys versjon etter 'git pull', og har to små lokale
patcher i kopien på fiksgatami-prod.nuug.no.  Vi har ingen NUUG-utgave
i git, og det burde vi hatt for å gjøre det enklere for Matthew å
hente våre forslag til endringer.

Vi har flere lokale patcher på fiksgatami-dev.nuug.no, men de er
eksperimentelle eller sendt via epost til mysocieoty og fiksgatami at .

Det drodles nå på #nuug om git-bruk, kanskje jeg kan lære noe der. :)

> Jeg anser meg som en amatør i Perl, men trenger noen prosjekter for
> å lære mer :-) Er ikke bekjent med GeoRSS eller Open311 men skal ta
> å lese opp om de. Har det blitt noen konklusjon ang. BK XML?

Nope, ingen konklusjon.  Har fortsatt ikke rukket lese meg opp på hva
det er.  Ser uansett for meg at det bør legges inn støtte for flere
leveringsmetoder (epost og open311), og kanskje BK XML bør være en
tredje?  Eller kanskje bør konvertering til BK XML skje på
kommunesiden?  Vet ikke.