[NUUG fiksgatami] Melde problemer til regioner?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Apr 23 02:48:05 CEST 2011

[Petter Reinholdtsen]
> Jeg er som dere vet, i gang med støtte for vegvesenregioner i
> FiksGataMi.  Første byggestein der er å få støtte for disse
> regionene i mapit.  Jeg har et utkast på plass, som kan kombinere en
> hvilken som helst samling eksisterende områder (tenker fylker og
> kommuner akkurat nå), og gjøre denne samlingen av områder til et
> nytt område i mapit.

Tror jeg har et endelig utkast på plass nå.

> For hvert slikt nye område må jeg velge ID (32-bits tall) type
> (trebokstavskode) og navn.  Jeg er veldig usikker på hvilken ID jeg
> bør velge, hvilken kode jeg skal finne på, og hvilke regioner vi bør
> aktivisere nå i starten.

Jeg har endret IDene til å bruke området 10000-20000, og håper det
ikke gir kollisjoner i fremtiden.

> Jeg kan aktivisere områder pr. type i FiksGataMi, så alle områder
> med en gitt type vil dukke opp som potensielle mottakere i
> FiksGataMi når vi endrer listen med typer FiksGataMi skal sende til.

Alle de nye områdetypene er nå aktivisert i

> Bør vi ta med landsdekkende administrasjoner som Jernbaneverket og
> Kystverket?  Bør de ha samme type som i mitt forslag (NOR) eller
> unik type.  Dvs. bør vi enten aktivisere alle disse samtidig i
> FiksGataMi, eller bør de kunne aktiviseres individuelt?

Jeg konkluderte med at vi ønsker å aktivisere dem individuelt etter at
vi har tenkt mer rundt kategorisering, og ga dem forskjellige
typestringer:

            ('NRA', 'Norway Public Roads Administration'),
            ('NPT', 'Norway Pubic Transport Administration'),
            ('NPG', 'Norway Power Grid Administration'),
            ('NRR', 'Norway Railroad Administration'),
            ('NSA', 'Norway Shoreline Administration'),

> Bør vi ta med kollektivtrafikkregioner som Oslo og Akershus sin
> Ruter?  Vi kunne da sende direkte dit endel kategorier i stedet for
> å sende via Oslo kommune.  Men jeg vet ikke om de er underlagt
> offentlighetsloven eller om de med loven i hånd kan kaste
> henvendelser.  Noen som vet?

Lurer fortsatt på dette.  Har ikke lyktes med å finne en epostadresse
til Ruter, så her trengs det hjelp.

Vennlig hilsen,