[NUUG fiksgatami] Fwd: Mitt Nabolag

Lars-Andreas Kvisle lars at kvisle.no
Sun Jun 10 13:29:54 CEST 2012

---------- Forwarded message ----------
From: Lørenskog kommune <@lorenskog.kommune.no>
Date: 2012/6/5
Subject: SV: Mitt Nabolag
To: Lars Kvisle

Hei og takk for din tilbakemelding

Som du vet har vi forsøkt å benytte oss av Fiks Gata Mi siden den ble
lansert i mars i fjor. Det er to årsaker til at vi har valgt å
anskaffe vår egen løsning.

Som du selv sier er tjenesten veldig brukervennlig for innbyggeren.
Beklageligvis er den ikke like god for kommunen. Vårt problem er at
det er vanskelig for oss å følge sakene opp der. Der er f.eks. ikke
mulig å se hvilken saksbehandler som er satt på saken og for
saksbehandlerne er det umulig å finne en oversikt over hvilke saker
som er tildelt dem. Dette har nok dessverre gjort at en del saker ikke
har blitt besvart. Om dette er tilfellet med din sak kan jeg ikke
svare på, men sannsynligheten for at den har "forsvunnet" er stor. I
tillegg mangler Fiks Gata Mi enkle funksjoner som f.eks. at når du
printer ut en sak, så kommer ikke nålen i kartet med. Utskrifter er
helt nødvendige for oss da vi må sende denne med "utegutta" når de
skal vurdere saken.

En annen årsak til at vi valgte å ta i bruk vår egen løsning er
kartlegging. Med Mitt Nabolag har vi mulighet for å ta ut statistikk
som f.eks. forteller oss hvor det er meldt om mange hull i veien.
Dette er et godt innspill til  planleggingen av asfalteringsprogrammet
vårt hver vinter. Det er også svært nyttig for oss å ta ut rapporter
på saksbehandlingstid, ubesvarte saker etc.

Det er naturligvis beklagelig at  du ikke synes at løsningen vår er
like god som Fiks Gata Mi, men ut i fra hensynene over valgte vi å
benytte vår egen løsning. Mitt Nabolag er imidlertid i utvikling og vi
håper på flere nye gode funksjoner fra leverandøren.

Mvh

Lørenskog kommune
spesialrådgiver

kommunalteknikk