[NUUG fiksgatami] Presse: Større sak på bt.no, tips til flere saker

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Mar 21 07:58:59 CET 2012

[Kyrre Sørensen]
> Hei.
>
> Kom en større sak på Bt.no om at kommunen ikke har benyttet seg av løsningen,
> selv om de tidligere har lovet å benytte seg av løsningen
>
> http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ingen-har-hentet-dette-skrotet-pa-ett-ar--2671993.html
>
> Kom med en del gode poenger syntes jeg, og jeg ser at det kommer inn
> mange nye saker i Bergen nå.

Takk, flott oppslag.

> Driver også å brainstormer tips til andre aviser/media for å følge
> opp om fiksgatami.

Veldig bra.  Skulle gjerne hatt tid til å bidra mer til pressedekning
selv.

En annen ting jeg gjerne skulle hatt tid til er å lage en
mottaksløsning for det offentlige, der de får en ferdig oppsatt
Linux-løsning som tar imot beskjeder via Open311 og kan holde rede på
hva de har håndtert og hva som gjenstår.  Det finnes flere fri
programvareløsninger for slikt, men har ikke hatt tid til å se på dem.
Vi burde hatt tid til å tilby kommunene hjelp med å sette opp slikt
for å gjøre mottakssiden mer effektiv.

Kyrre, er du interessert i å bidra til å håndtere henvendelser til
fiksgatami-prosjektet, dvs RT-saker hos NUUG?  Det gjelder dere andre
på kanalen også.  Vi som svarer på henvendelser klarer ikke ta unna
det som kommer inn.  Kanskje du også vil bli NUUG-medlem?
--
Vennlig hilsen