[NUUG kart] Skiløyper

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Tue Nov 27 00:02:41 CET 2007

On 12/11 16.34, Bjorn Munch wrote:
> Vel, da har jeg lagt inn dagens tur i OSM, men mkgmap vil ikka ta de
> ways som bare er merket med "route=ski" så jeg kan ikke se dem på min
> Garmin. :-(

Jeg la senere inn "piste:type=nordic" som jeg fant referert til et
sted, men det ser ut til at de må ha en eller annen "highway"-tag for
å vises. Så i mangel av noe bedre brukte jeg "footway" selv om det
egentlig er feil, men la også inn en kommentar.

Kanskje vi burde hatt "skiway". :-)

Har nå lagt inn gårsdagens tur også, nesten uten overlapp med den
første. Men hvis disse for fremtiden skal rendres likt som ekte
"footways" blir dette ganske forvirrende, både sommer og vinter.

En helt annen ting er at de to "amenity=cafe" som jeg la inn, samt en
som noen andre hadde lagt inn, overhodet ikke vises uansett zoom.

- Bjørn