[NUUG kart] Sykkelruter

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Fri Feb 1 09:57:18 CET 2008

On Fri, Feb 01, 2008 at 09:44:23AM +0100, Bernt M. Johnsen wrote:
> Har kikket på hvordan vi skal merke sykkelruter i Trondheim (Norge), og har
> falt for den Belgiske måten å gjøre det på (Se
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Belgium/Conventions/Cycle_Routesog
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Relations/Proposed/Routes). I
> Trondheim har sykkelrutene navn, og ikke nummer (Moholtruta, Dragvollruta,
> Jonsvannsruta for å nevne de som passerer i nærheten av hjemmet mitt), så
> kort fortalt opprettes en relasjon med

For det nasjonale sykkelveinettet, som merket med bla.a. skilt 755
(http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20051007-1219-755-01.gif) er en
enkel ncn_ref=7 etc. enkelt og greit, men for navngitte ruter ser
dette lurt ut.

> type=route
> route=bicycle
> network=ncn|rcn|lcn
> name=....
>
> og alle elementene som medlemmer.
>
> Jeg har "prøvetagget" en del av Jonsvannsruta og Dragvollruta, så får vi se
> om det blir med på renderingen til gravitystorm (
> http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=6&lat=8555932.21755&lon=1415746.58269&layers=B00)
> etterhvert. Synspunkter?

Jeg mener gravitystorm-renderingen støtter noe relations-greier
hvertfall, så det går nok bra. Men jeg foreslår at du kontakter Andy
Allan og ber om å få utvidet området han rendrer, det ser ikke ut til
at det inkluderer Trondheim til noe zoomnivå det er noe vits i.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre
bob at cakebox.net