[NUUG kart] Sykkelruter

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Feb 1 11:11:39 CET 2008

On Fri, Feb 01, 2008 at 10:51:07AM +0100, Bernt M. Johnsen wrote:
> Jeg har kontaktet ham. Og jeg tror nok det er enklere med en lcn_ref/ncn_ref
> enn med relasjoner, slik at en enkel tag nok er å foretrekke der den kan
> brukes.

Jeg skjønner motivasjonen for å få ting rendret så fort som mulig, men
er ikke helt enig i løsningen. Jeg synes dette er en typisk bruk av
relasjoner, og at vi derfor ikke bør ta hensyn til hva en enkelt
renderer gjør. Relasjoner er nytt, så det er helt naturlig at de ikke
rendres overalt ennå, men det betyr ikke at vi ikke skal legge dem inn i
databasen.

Hva gjør vi med [ln]cn_ref dersom to sykkelruter går langs den samme
veien et stykke?

--
Einar Ryeng