[NUUG kart] Problem med "relasjoner" pga. sykkelrute ved strindheim skole i Trondheim

helgehaf at aitel.hist.no helgehaf at aitel.hist.no
Wed Feb 6 23:08:51 CET 2008

Jeg holdt på å fikse på veiene rundt Strindheim skole, og fikk et problem.
(Jeg bruker josm.) Her går det en sykkelveg, som føres ut i Bromstadvegen.
Jeg forsøkte å fikse litt på denne, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne
"klippe" i denne, da den var med i en "relasjon". [Route "Tyholt...] Hva
gjør man? Jeg antar at Tyholtruta burde fortsette på sykkelvei/sykkelfelt
ved siden av Bromstadvegen, heller enn å være en del av Bromstadvegen. Men
hvordan flytter man på relasjoner? Eller er det ikke mulig ennå? "Låser"
relasjoner de delene av kartet de omfatter?

Helge Hafting