[NUUG kart] Sykkelruter

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Feb 15 17:20:05 CET 2008

On Fri, Feb 15, 2008 at 04:59:46PM +0100, Steinar Hamre wrote:

> Mmm.. Det beste er kanskje å bruke "Heimdalsruta" osv på lcn_ref
> i Trondheim? (Iallefall fram til kommunen skjønner at det faktisk
> hadde vært praktisk med nummer/kode på disse.)

Jeg tror det ER nummer/kode på dem. Jeg har ihvertfall snublet over et
par dokumenter på nett som delvis nevner dem[1,2]. Heimdalsruta er i
disse dokumentene rute S5. Men om dette er en kode som eksisterer noe
annet sted enn i noen kommunale sakspapirer vet jeg ikke.

Særlig slide 22 og litt fremover i [2] er interessante for oss.

Jeg legger forøvrig inn alle sykkelruter som relasjoner uansett, så det
er ikke noe problem å bytte navn på dem og/eller legge til nummer.

> Da ville du ihvertfall få relativt fornuftig "tekstlig" routing?

Ja, jeg er klar over det, men jeg har fortsatt lyst til å linke veier
med gang- og sykkelstier. Alt unntatt hovedrutene har bare skilting til
stedsnavn, ikke noe rutenavn. Uansett er det veinavnene folk ser når de
faktisk er ute og navigerer, og mange gang- og sykkelstier er ikke del
av noen sykkelrute.

[1] http://publikum.trondheim.kommune.no/k2000/k2pub.nsf/viewAttachments/C1256F3B0026C93AC125739A00443B95/$FILE/07179312.pdf
[2] http://www.sykkelby.no/Kurs/Kurs_i_planlegging_av_sammenhengende_nett._Foredrag_for_nedlasting/3244/Norddal_-_ATP-modellen.pdf

--