[NUUG kart] Sykkelruter

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Fri Feb 15 18:45:49 CET 2008

Einar Ryeng wrote:
> Jeg tror det ER nummer/kode på dem. Jeg har ihvertfall snublet over et
> par dokumenter på nett som delvis nevner dem[1,2]. Heimdalsruta er i
> disse dokumentene rute S5. Men om dette er en kode som eksisterer noe
> annet sted enn i noen kommunale sakspapirer vet jeg ikke.

Rutene er definert i "Transportplan for Trondheim Kommune 2006-1015".
Det er der definert 13 ruter, derav 7 sentrumsrettede (S1-7) og 6 ringruter
(R1-6).

Såvidt jeg ser fra sakspapirene så er dette bare vilkårlige nummer gitt i
forslaget til denne planen, og ikke en del av noe formellt gjennomtenkt
system fra veimyndighetenes side.

Høringsutkastets side 38 har kanskje det beste kartet:

  http://www.trondheim.kommune.no/attachment.ap?id=11838

Nummereringen ser ut til å blir opprettholdt i kommunen, så det kan sikkert
være lurt å bruke de i OSM også.

--Magne