[NUUG kart] Skog

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue Mar 4 11:24:52 CET 2008

Det finnes to tagger for skog og jeg har observert at begge brukes.  Vi
bør standardisere eller avklare hva som er korrekt.

landuse=forest  (
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:landuse%3Dforest)

natural=wood  (http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:natural%3Dwood)

Den første beskrives brukt om plantet skog / plantasjer mens begge kan
brukes på vanlig viltvoksende skog slik jeg tolker det.

Jeg har selv vinglet litt, men falt ned på at kanskje natural=wood er mest
korrekt.  Jeg har tittet litt utenlands og der ser det ut til at det er
denne som brukes til den type skog vi har her i Norge.

På Mapniks rendring er det litt forskjell på grønnfargen som brukes:
http://www.openstreetmap.org/?lat=59.7978&lon=10.448&zoom=14&layers=B0FT
http://www.openstreetmap.org/?lat=59.9679&lon=10.7472&zoom=14&layers=B0FT

På Osmarender skilles de ikke i farge.

Mvh