[NUUG kart] Byåsenveien i Trondheim

Oddgeir Kvien oddgeir at oddgeirkvien.com
Fri Mar 28 22:28:14 CET 2008

On Fri, 2008-03-28 at 15:54 +0100, Helge Hafting wrote:

> Riktig.  Jeg har gjort dette noen andre steder, f.eks. Innherredsveien.
> Men jeg ferdes skjelden på Byåsen-siden.
> >
> Da skulle det være enkelt å fikse dette. Du trenger å kjøre begge veier
> for å få korrekt avstand mellom de to veiene, i tillegg må du finne ut
> hvor veien splittes og går sammen igjen.
>
> Når jeg registrerer slikt med bil, kjører jeg på en tid med lite trafikk
> og stopper et øyeblikk ved hvert "interessant punkt". (Sted hvor veien
> deles/går sammen, bro-ende, jernbaneovergang, ...) Stoppene synes
> godt når man tar frem sporloggen i JOSM.

> [...]
Har endret på den aktuelle strekningen på Byåsenveien, samt lagt inn
noen småveier til i området. Registrerte også at det var enkelte
dobbeltregistreringer. Spesielt i rundkjøringer der de var lagt inn både
som runde og fine med mange noder og som firkanter med 4 noder, samt at
deler av Byåsenveien var lagt inn to ganger. Ryddet litt opp i det
samtidig.

--
Oddgeir