[NUUG kart] Koordinater for grensa Norge-Russland

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Nov 20 20:27:43 CET 2008

Hei!

Jeg sendte en høflig mail til Kartverket for et par dager siden, og ba om å
få koordinatene for grensemerkene mellom Norge og Russland for å bruke i
OpenStreetMap. I dag fikk jeg svar, med ei Excel-fil som inneholdt
koordinatene til alle grensemerkene og noen umerkede djupål-punkter. Takk
til saksbehandleren i Kartverket sitt grensekontor og grenseinspektøren hos
Grensekommisariatet (som skal slippe å få navnet sitt her, men om noen
lurer, så bare ta kontakt).

Dagens store opptur: Vi har fått våre første data fra Kartverket!
Dagens lille nedtur: Rimelig ukurant koordinatsystem.

Fila ligger på http://www.foseid.priv.no/gustav/2008/osm/Russkoor.xls
Jeg har ikke hatt tid til å se skikkelig på den, men det er rimelig bra med
kommentarer å jobbe ut fra.

 - Gustav