[NUUG kart] Turkart

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Wed Aug 5 13:52:11 CEST 2009

On Wed, Aug 05, 2009 at 01:11:16PM +0200, Sverre Didriksen wrote:

> Jeg har observert at det kommer mer og mer stier, skiløyper og andre
> turkartrelaterte data inn i OSM og føler at tiden er moden for å lage
> turkart til Garmin GPS.  Jeg har nå på min website www.frikart.no laget
> separat veikart, turkart for sommerbruk og turkart for vinterbruk.  Jeg
> har definert egne symboler for gangveier, stier, skiløyper, etc og egne
> farger på områder med skog, bebyggelse, industriområder, etc for å få et
> utseende på kartet som ikke er så langt i fra Mapnik som dere kjenner fra
> openstreetmap.org.

> [...]

Slightly relatert: Turistforeningshytter etc. bør rendres på dette
kartet, men de er ikke konsekvent markert, og ikke fryktelig godt
koordinert med resten av verden for øyeblikket. Det foregår en diskusjon
nå på wikien om dette [1], og jeg gjetter taggingen kommer til å være
sort of avklart om ikke så lenge.

Fint at du lager turkart forresten. Jeg har forøvrig tatt i bruk ways
med natural=valley også for å markere navn på daler, og tror det kunne
vært praktisk om du fikk opp disse navnene på garmin-kartet også. Særlig
siden vi mangler høydekoter og slikt, så store deler av fjellheimen er
ganske feature-løs.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/wilderness_mountain_buildings

--
Einar Ryeng