[NUUG kart] Import av Naturbase

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Wed Aug 12 09:29:44 CEST 2009

2009/8/11 Knut G Karevoll <gnonthgol at gmail.com>

> Er det ikkje best å bruke engelske tagnames?
> naturbase:protected_since=
> o.s.v.
> OSM er jo ein engelsk database og det hender at utlendingar ser på dei
> norske dataa.

Jeg tenkte det beste var å dumpe disse dataene over, med minst mulig
endringer . Vi kan sikkert lage oversettelser for tagene, men jeg tror det
blir vanskelig å få til noe fornuftig for alle vernetemaene.

> Ellers ser dette greit ut. Ser fram til å sjå nasjonalparkane i OSM.

Og naturreservat, selv om jeg er høyst tvilende til at
leisure=nature_reserve er en fornuftig tag på sikt.

> Nokon som kan poste ein link til WMS tjenesten på wikien for lett bruk i
> JOSM. Det er mykje data som kan brukest i andre sammenhenger, f.x.
> verneverdige hus, fjordar (burde skjekke dette) o.s.v

Skal se hva jeg får gjort.

 - Gustav