[NUUG kart] Kartverkets WMS-tjeneste operativ med litt justerte vilkår

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Tue Dec 1 21:34:30 CET 2009

2009/12/1 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Hva synes dere om disse vilkårene.  Hvordan er de sammenlignet med de
> fra Google Maps?

Nå har de ihvertfall fjernet såpass mange begrensninger at de kan brukes i
en god del sammenhenger der Google Maps ikke kan brukes, for eksempel bruk i
applikasjoner, i tillegg til adskillig bedre kart. Det skal bli interessant
å se om dette blir tatt i bruk i noen særlig grad.

> Personlig synes jeg spesielt vilkår 6 gjør det
> uaktuelt for meg å ta den i bruk, men jeg aksepterer ikke vilkårene
> til Google Maps heller. :/

Jeg er litt usikker på hva den regelen er ment å dekke. På meg så virker den
forhodlsvis "amerikansk".

 - Gustav