[NUUG kart] Kartverkets WMS-tjeneste operativ med litt justerte vilkår

Øyvind Hanssen ohanssen at acm.org
Thu Dec 3 12:44:06 CET 2009

Jeg har allerede fått tilgangen stengt på grunn av "overforbruk".
En grense på 300 WMS kall pr. døgn er latterlig.

Jeg er bekymret for pkt. 3. De legger klart opp til at sluttbrukerens
klient skal kontakte kartverkets cache-tjener direkte.
Hva da hvis du bruker en web-cache?

Jeg merker meg også advarselen under pkt. 5.  Det understreker
bare denne problemstillinga.

mvh
Øyvind