[NUUG kart] Kartverkets WMS-tjeneste operativ med litt justerte vilkår

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Dec 3 16:37:16 CET 2009

[Øyvind Hanssen]
> Jeg har allerede fått tilgangen stengt på grunn av "overforbruk".
> En grense på 300 WMS kall pr. døgn er latterlig.
>
> Jeg er bekymret for pkt. 3. De legger klart opp til at
> sluttbrukerens klient skal kontakte kartverkets cache-tjener
> direkte.  Hva da hvis du bruker en web-cache?
>
> Jeg merker meg også advarselen under pkt. 5.  Det understreker bare
> denne problemstillinga.

Kan du skrive mer om hvilke vurderinger du gjør som utvikler av din
kartbaserte webtjeneste når det gjelder kartverkets tilbud?  Årsaken
til at jeg spør, er at det hadde vært veldig fint å ha det skriftlig
en beskrivelse som forklarer hvorfor vilkårene er et konkret problem
fra noen som burde ha glede av kartverkets kart.

Fungerer den OSM-baserte WMS-tjenesten jeg kom over godt nok til at du
kan publisere URLen til din tjeneste, så vi alle kan se hva dett er du
lager?

Vennlig hilsen,