[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Dec 11 12:31:44 CET 2009

Einar Ryeng <einarr at pvv.org> wrote on 11.12.2009 11:43:02:

> From: Einar Ryeng <einarr at pvv.org>
> To: kart at nuug.no
> Date: 11.12.2009 11:43
> Subject: Re: [NUUG kart] Turistforeningshyttene

> Jeg anbefaler stort sett det jeg ser på som mest fornuftig. Tagging
> ligger alltid i forkant av wikien, og i de tilfellene hvor wikien prøver
> å ligge foran er det oftest fordi noen har prøvd å avgjøre hvordan andre
> skal tagge ting. Stort sett feiler det, fordi wikifiklerne ikke tar
> hensyn til praktisk bruk og mangler innspill fra folk utenfor eget land.

> [...]

Problemet med at wikien ikke er oppdatert eller stadig er under endring er
jo at folk tagger de samme tingene forskjellig, slik som nå er tilfelle
for DNT-hyttene.

Det hadde vært veldig fint om noen hadde tatt jobben med å oppdatere info
om tagging av DNT-hyttene på vår norske wiki på
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features.