[NUUG kart] Turistforeningshyttene

vegard at vegard.engen.priv.no vegard at vegard.engen.priv.no
Fri Dec 11 13:16:31 CET 2009

On Fri, Dec 11, 2009 at 12:31:44PM +0100, Sverre Didriksen wrote:

> Problemet med at wikien ikke er oppdatert eller stadig er under endring er
> jo at folk tagger de samme tingene forskjellig, slik som nå er tilfelle
> for DNT-hyttene.
>
> Det hadde vært veldig fint om noen hadde tatt jobben med å oppdatere info
> om tagging av DNT-hyttene på vår norske wiki på
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features.

En annen, relatert sak:

Jeg var i kontakt med turistforeningen her for et drøyt år siden, for om mulig
å få tak i koordinater for hyttene og om mulig spor over rutene mellom hyttene.

Fikk da til svar at de holdt på å tenke seg om hva de ville gjøre med slikt.

Resultatet ser vi på http://ut.no/ - relativt lukket løsning.

I bruksbestemmelsene står det eksplisitt:

"Det er ikke lov å laste ned DNT-ruter."

Er det noen som har vært i kontakt med DNT i det siste? Jeg hadde tenkt å prøve
meg på å snakke med dem igjen. For jeg er mildt sagt skuffet over den holdningen
der....

--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.