[NUUG kart] Feilet opplasting og kartprojeksjon

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Mar 23 10:21:09 CET 2009

> OK, serveren var *meget* treg (når jeg lastet ned fra OSM) så da er
> det nok grunnen selv om det "virket" på første forsøk. Poenget mitt
> blir da hvem som gjør feilen - OSM-serveren eller JOSM? (Jeg har spurt
> på JOSM-dev lista også.)

Etter min mening er det klienten som feiler.  Er serveren treg og ting
eventuelt timer ut, så skal klienten gi en feilmelding og stoppe. Klienten
skal da vite hva som er levert og hva som ikke er det.  For hver "bolk"
med data som sendes skal det komme en kvittering tilbake slik at klient
kan verifisere at serveren har mottat alt korrekt.

> Punktene langs riksveien er gangveien. De skal vel registreres
> separat?

Ja, det skal de.  Jeg zoomet ikke nok inn til å se det. Beklager.