[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Thu Dec 2 22:23:38 CET 2010

* Gorm E. Johnsen <nuug at gorm.cc> [2010-12-02]:
> Arne
>
> Det jeg har sett til nå av Bing-bilder i Stavanger er ganske bra, også på
> Stokka. I hvert fall ikke 10-20m feil som du sier. Men kanskje jeg ser på
> feil plass? Hvor på Stokka er det så mye feil? Adresse? Hvilket verktøy
> bruker du? Kanskje du kan ha flyttet på bildet ved et uhell?

Diskusjonen på JOSM-lista snakker om forskyvning på 0.5-1.5 meter, men
det avhenger kanskje av lengde/breddegrad? Ellers kan jeg nevne at det
nå er flere muligheter for visning av Bing-data i JOSM - spesielt den
nye imagery pluginen (som jeg dessverre ikke har testet enda).

Hans