[NUUG kart] Bing gir OSM tilgang til flyfoto

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Dec 6 10:08:27 CET 2010

Bjørn Kvisli wrote on 05.12.2010 19:20:59:

> Over Røyken virker det som om Yahoo og Bing har de samme bildene. Yahoos

> skinner litt bedre igjennom i Potlatch2
>
> http://www.openstreetmap.org/edit?editor=potlatch2&lat=59.
> 74975&lon=10.39492&zoom=17

Ja, og det samme gjelder Heggedal der jeg bor, desverre. Skulle gjerne
hatt de gode høyoppløsninge bildene.  Lurer på om Microsoft har planer om
å forbedre dekningen her? Heldigvis er sentrale deler av Asker dekket av
de nye bildene. Det har jeg benyttet meg av og tegnet inn en del av
byggene i sentrum.

I samme sleng vil jeg benytte anledningen til å si at jeg kunne ønske meg
et samarbeid med Kartverket. De har jo gode flyfoto for hele Norge. Hvis
noen har tid eller lyst hadde det vært fint om vi tok en initiell kontakt
og sa at vi gjerne kunne tenke oss et samarbeid. Så kan vi jo se hva det
bringer og hva de evnt tenker rundt det.  Problemet er vel at de ser på
oss om amatører og at de har lite å hente. Er ikke sikker på om det er
riktig.