[NUUG kart] Ramsar-sites i Norge

Jarl Mosand jarlmos at frisurf.no
Fri Feb 26 16:13:43 CET 2010

På Fri, 26 Feb 2010 07:44:25 +0100, skrev Gustav Foseid
<gustavf at gmail.com>:

> Naturbase http://dnweb12.dirnat.no/nbinnsyn/
>
> Litt plundrete å få til å fungere, og litt grinete på hva slags browser
> som
> fungerer, men det er et nedlastingsikon i kartklienten. Dataene du skal
> ha
> er i kategori "vern" og du får lastet ned shape-filer i UTM89.
>
>  - Gustav

Takk.
Jeg ble litt usikker hvordan det bør tagges. Froan er et naturreservat og
landskapsvernområde og området består av holmer, skjær og sjø.
Vet ikke om Landuse fungere godt på sjøen. leisure=nature_reserve blir
liksom ikke helt riktig, når det er snakk om restriksjoner på fritdsbruk i
området.
Kan man bruke Boundry=national_park, med tilleggstag
naturbase:verneform=naturreservat ?

Hilsen Jarl
--
Sendt med Operas revolusjonerende e-postprogram: http://www.opera.com/mail/