[NUUG kart] Ramsar-sites i Norge

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Feb 26 16:35:07 CET 2010

On Fri, Feb 26, 2010 at 04:13:43PM +0100, Jarl Mosand wrote:

> Jeg ble litt usikker hvordan det bør tagges. Froan er et naturreservat og
> landskapsvernområde og området består av holmer, skjær og sjø.
> Vet ikke om Landuse fungere godt på sjøen. leisure=nature_reserve blir
> liksom ikke helt riktig, når det er snakk om restriksjoner på fritdsbruk i
> området.
> Kan man bruke Boundry=national_park, med tilleggstag
> naturbase:verneform=naturreservat ?

Svenskene gjør dette allerede med disse taggene:

boundary=national_park
national_park=nature_reserve

Se for eksempel:
(litt komplisert eksempel, siden det er snakk om naturreservater inni
nasjonalparker, men det var det første jeg fant)

Synes vi bør følge svenskenes taggeformat siden de allerede har etablert
taggingen, og fordi restriksjonene for bruk av naturreservater og
nasjonalparker i mange henseende er de samme slik at de i mange sammenhenger
vil håndteres likt.

Angående landskapsvernområder med holmer og skjær: I Norge er allerede
nasjonalparken Ytre Hvaler lagt inn, og denne består av en samling øyer og
vannet mellom dem. Skal ikke være noen problemer med slikt.

--
Einar Ryeng