[NUUG kart] Ramsar-sites i Norge

Jarl Mosand jarlmos at frisurf.no
Fri Feb 26 17:12:43 CET 2010

Jeg er kanskje den typen som henger meg opp i dataljer, men jeg er usikker
hvor detaljert dataene fra Naturbasen er. Området i Froan består av tre
verneområder. Et Naturreservat, et landskapverneområde og et
dyrefredningsområde. Det jeg lastet ned fra Naturbasen er kun det
generelle område i sin helhet, uten at hvert område er definert, så langt
jeg kan se.

Ut ifra mitt ståsted synes jeg det er viktig at folk i båtene sine vet
hvilket område de er i, iforhold til om de kan gå iland eller ikke. Ikke
at openstreetmap har kommet så langt til å kan brukes som sjøkart enda,
men som jeg sa er jeg kanskje for opptatt av detaljer.

Hilsen Jarl