[NUUG kart] Skogsbilveier

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jul 2 10:40:53 CEST 2010

Helge Hafting wrote on 01.07.2010 15:01:38:

> Vi har nok av fylkesveger (secondary) som er grusveg. Da kan det umulig
> være noe problem å ha tertiary, unclassified og residential med grus.

Det stemmer. Har tegnet litt veier på fjellet og der er det grus på mange
typer veier.

> Hvis det er mye hus (eller hytter) langs vegen, så blir det residential
> om ikke vegen har høyere klassifisering av andre grunner. Evt. track
> hvis det er en hytteveg langt under normal standard. F.eks. med gress
> mellom hjulsporene.

Bra beskrivelse. Veldig identisk med det jeg har praktisert på fjellet.  I
tillegg til veier med gress så bruker jeg track også på de hytteveiene som
er så dårlig vedlikeholdt at du må ha firehjulstrekk eller traktor for å
komme frem. Ordinære grusveier på hyttefeil er residential og ellers er
det mye unclassifiend i tillegg til de andre du nevner.