[NUUG kart] Oppdatering av hovedveier på wiki.

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Mon Jul 19 16:42:06 CEST 2010

On 14. juli 2010 21:58, Sigurd Stordal wrote:
> Har nå gått gjennom (søkt) på alle 800 veier som ikke stod som
> komplett på wiki'n og lagt inn hvilke som er tegnet inn i osm allerede.
> Da jeg ikke vet om de er komplett eller ikke håper jeg at om noen på
> lista har tegnet dem kan gi meg beskjed. Er det ellers noen av
> hovedveiene du vet du har tegnet og ikke lagt inn info i wiki'n enda,
> send meg en email så fikser jeg det. Tenkte jeg skulle ta for meg alle
> hovedveiene som ikke har info (om de er komplett eller hva som trengs å
> gjøres) og sjekke om de faktisk trengs å trackes.

Regn med at en del av de som oppdaterer OSM ikke leser denne epostlista.
Så du får ikke tak i alle. Som andre har nevnt, veiene er lange og det
er ofte mange som legger inn hver sin bit. De vet ikke om resten av
veien er komplett.

Men hvis du er interessert, kan du sjekke:
Det enkleste er å sammenligne OSM med et kart som man regner med at er
komplett. F.eks Nasjonal vegdatabank på
http://svvgw.vegvesen.no/http://svvnvdbappp.vegvesen.no:7778/webinnsyn/anon/index
  Eller trykte kart.

Selv om vi ikke kan kopiere fra slike kilder, er de nyttige for oss. De
kan brukes til å sjekke hva som mangler, og til å planlegge turer.

Helge Hafting