[NUUG kart] Oppdatering av hovedveier på wiki.

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Fri Jul 16 03:59:49 CEST 2010

On Fri, Jul 16, 2010 at 01:25:00AM +0200, Sigurd Stordal wrote:

> sitt på
> som
> for hvert
> Jeg vil bare gjerne få tilbakemelding fra de som faktisk har gjort
> jobben at veien er komplett, den er tegnet i osm, men man kan jo
> ikke være sikker på at den virkelig er komplett før den som har gjordt
> jobben gir tilbakemelding om det. Skal jeg heller legge inn "rumoured
> to be complete", for det er jo dumt om veier blir stående delvis ferdig
> fordi jeg oppdaterte dem som ferdig på wikien. :-)

Det er FEIL å skrive Complete bare fordi en bit av vegen ligger inne i
databasen.  Sannsynligvis er bare et fåtall av disse komplette.

Det er absolutt ingen som er "ansvarlig", de som har lagt inn en (bit)
av en veg har typisk gjort det fordi de har kjørt den og fått en
sporlogg som de så har lagt inn. De aller fleste "skiltede fylkesveger"
er så lange at de blir lagt inn i mange småbiter av forskjellige
personer.

Hvis du ikke har sjekket at vegen er komplett (f.eks sammenlignet
kartet med teksten i wikipedia), så foreslår jeg at du reverterer
endringen i wikien, eventuelt erstatter med ev beskrivelse av hva
som ligger inne (Fra-til), eller hva som mangler.  Eventuelt kunne du
legge "finnes i databasen - status ukjent".

Hvis _du_ har sjekket at vegen er komplett, så er Complete godt nok.
Hvis noen er uenige kan de fikse selv.  Uansett har de ingen hensikt å
etterlyse noen på wikien.

	Steinar