[NUUG kart] Brede stier

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Thu Jun 3 09:29:51 CEST 2010

En nylig endring og presisering i wikien
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Hiking) er interessant for oss:

> If the path/footway is wide enough for a 4-wheel vehicle to use it,
> use highway=track instead with vehicle=no if appropriate.

O-kart har så vidt jeg forstår tre klassifiseringer av stier: Brede,
tydelige og utydelige.

For å oppsummere hvordan disse bør tagges:

Bred sti/nesten traktorspor: highway=track, tracktype=grade5, vehicle=no
Tydelig sti: highway=path (i landlige omgivelser/skog -- urbant brukes
highway=footway)
Utydelig sti: highway=path, trail_visibility=bad

Hvis dette støttes, kan jeg oppdatere No:Map_features-siden også.