[NUUG kart] Brede stier

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Thu Jun 3 18:47:50 CEST 2010

2010/6/3 Michael Eric Menk <mikemenk at yahoo.no>:

> Jeg er ikke enig i forskjellen på footway og path. En bedre skille er om
> du kan dytte en barnevogn (gammel type med moderate hjul, ikke trille).

helt enig med deg. jeg refererte til det som står i wikien.
dog oppfatter jeg at betingelsen om rural vs. urban
medfører det du sier, hvis du tenker urbant i globalt perspektiv,
ikke i norske tettsteder-sammenheng.

jeg har akkurat begynt å synfare Askerbygda etter smett,
stier som følger grønne årer langs bekkefar o.l. innimellom
boligbebyggelsen. mange vil kanskje tenke urbant, men
jeg tenker at dette er landlig.