[NUUG kart] Brede stier

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Jun 4 14:17:44 CEST 2010

Vidar Gundersen wrote on 04.06.2010 13:24:38:

> det var ikke meningen.
> mange detaljerte turkart er varianter av o-kart og benytter samme
> klassifisering av stier.
> Sverre sitt frikart.no implementerer tre nivåer: track, path og
> utydelig sti, og jeg planlegger å implementere en tilsvarende
> inndeling til turkartrendringen jeg for tiden prototyper.

Det er hovedsaklig for at kartene skal være slik folk er vant til å se
N50-kartene. Og så er det enklere å lese når det ikke er så mange
varianter av hver.

OSM har jo 5 graderinger både på sti og på track og i tillegg footway og
bicycleway pluss kombinasjon med andre tagger som f.eks. spesifiserer
overflate og hvilke typer kjøretøy som kan komme frem. Det er egentlig
litt i overkant, men er greit å ha for da kan man lage spesialkart for
ethvert formål.