[NUUG kart] Kjørbare veier i sogen (ala Nordmarka)

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Jun 7 10:19:24 CEST 2010

Michael Eric Menk wrote on 04.06.2010 23:58:15:

> Når det gjelder track, så anser jeg det som traktor vei. Syntes de
> eksemplene på traktorveier på wikien er velig pene veier, så jeg tagger
> ikke tracktype..
>
> For godt planerte veier i Nordmarka,Furulunden, Byfjellene osv foreslår
> jeg enten:
> highway=track
> tracktype=grade1
> motor_vehicle=no/private
> bicycle=yes
>
> Men foretrekker:
> highway=service
> motor_vehicle=no/private
>
> For traktorveier av ymse kvalitet:
> [...]

Å bruke highway=track på de kjørbare veien synes jeg som nevnt er feil. Er
enig i at service da er å foretrekke.

Etter å ha tenkt litt i helgen heller jeg nok til at highway=unclassified
er det jeg synes er best. Som det står i den internationale beskrivelsen
er dette den laveste veistandarden, og det passer jo bra på de kjørbare
veien i Nordmarka f.eks.