[NUUG kart] Kjørbare veier i sogen (ala Nordmarka)

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Mon Jun 7 18:29:45 CEST 2010

On 06/07/2010 09:52 AM, Edward Welbourne wrote:

> "track" oversettes egentlig som "spor".  En track er hvor nok har gått
> for at man kan se hvor å gå.  En track er ikke bygd; det kommer til å
> bli fordi man har brukt den.  I like måtte er traktorvei hvor
> traktorer har kjørt ofte.

Når jeg skriver track, henviser jeg ikke til hva som står i Webster, men
hva som står på wikien.

highway=track
Roads for agricultural use, gravel roads in the forest etc.; usually
unpaved/unsealed but may occasionally apply to paved tracks as well.

--
Michael Eric Menk
Linkedin: http://no.linkedin.com/in/mikemenk