[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Øystein tusvik list.nuug at tusvik.no
Tue Jun 15 15:24:15 CEST 2010

Hei,

På bakgrunn av de 2 svarene jeg har fått så konkluderer jeg med følgende så
langt:

Riksvei med hvite skilt:                 Merkes "primary" uten prefix på
veinr. Feks. "ref=111" for riksvei 111.

Riksvei med grønt skilt:                Merkes "trunk" uten prefix. Feks.
"ref=22" for riksvei 22.

Fylkesvei med hvite skilt:            Merkes "primary" med prefix uten
mellomrom mellom prefix og veinr. Feks. "ref=FV117" for fylkesvei 117.

Fylkesvei uten hvite skilt:            Merkes "secondary" med prefix uten
mellomrom mellom prefix og veinr. Feks. "ref=FV275" for fylkesvei 275.

Europaveier:                                     Merkes etter type med feks.
"ref=E 18"  (med mellomrom mellom E og veinr.)

Jeg bor i Fredrikstad og her er det en lett blanding av merking av
fylkesveier, som sikkert henger igjen fra tidligere. Jeg kan ta en
gjennomgang av området her og fikse merkingen ihht. oversikten over.
Gnonthgol kan evt. kjøre en bot som fikser resten hvis det ikke blir
problemer med riksgrenser som ble nevnt.

ref=109 blir endret til ref=FV109

ref=110 blir endret til ref=FV110

osv...

Når det gjelder gul-merkede stier så er det ikke lys i dem. Noen steder er
det både blå og gul merking av samme sti, andre steder er det bare gul.
Andre som har noen forslag?

I 2013, når kartet ikke lenger er beskyttet, hva skal man sette som
"source=" på det som hentes fra dette?

Mulig jeg har flere kart for andre områder fra samme periode på hytta. Det
jeg har sett på fra 1937 over Stange, virker som om stemmer ganske bra
fortsatt. Skal prøve å få skannet det og georeferert det etter hvert. Regner
med at det kan publiseres på nett uten restriksjoner i 2013.

Ellers så har jeg begynt å få inn flere veier på Hvaler, Samt kanskje fått
med en som bor der ute, som også kan bidra.

Takk for tilbakemeldinger så langt.

Mvh

Øystein