[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jun 17 10:56:59 CEST 2010

Øystein tusvik wrote on 15.06.2010 23:06:57:

> Tilbake til det tråden startet med, fylkesveier og riksveier. Jeg
> registrerer at det er delte meninger om hvordan disse skal merkes. Så
inntil
> man blir enige om noe så forholder jeg meg til
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features som sier at det ikke
skal
> brukes noe form for prefix, kun ref=veinr.

Hmmm, når ble det bestemt? Det synes jeg ikke er bra i det hele tatt. Helt
ok at man kun bruker nummer på riksvei, men ikke på fylkesvei. Riksveier
har tross alt unike nummer.  Det har ikke fylkesveier. Og som det ble
nevnt tidligere, vi tagger ikke for rendring. Om noen ønsker å lage kart
med bare nummer er det en enkel sak å fjerne "FV" eller en hvilken som
helst prefix. Dette synes jeg vi bør endre tilbake slik det var.