[NUUG kart] Fylkesveier og riksveier igjen

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jun 17 15:53:25 CEST 2010

Gustav Foseid wrote on 17.06.2010 14:25:26:

> 2010/6/17 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Å ha en sikker indikator for hva som er riksvei og
> hva som er fylkesvei synes jeg faktisk er viktig.
>
> Hva er det viktig for?
>
> I Norge er det dessuten gitt at motorway og trunk er riksveg, mens
primary
> og secondary er fylkesveg.

I en ideell verden hvor alle data er korrekte er det det, men slik er det
ikke.  Jeg vil anta at det er mange riksveier som også er tagget som
primary, f.eks.

Jeg ser at det er lite interesse for å endre på dette, så da lar vi det
være som det er.

I fremtiden tror jeg det er en fordel om vi tenker kreativt og ikke alltid
"hermer" etter det kartverket og andre gjøre. Det er eneste mulighet vi
har til å lage noe som er bedre og annerledes enn alle andre.

-Sverre