[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jun 24 08:50:42 CEST 2010

Christian Thoresen wrote on 24.06.2010 01:57:59:

> Å kalle et digert høyfjellshotell, eks Bardøla på Geilo, for
> "alpine_hut", henger ikke helt på greip i mine ører og det strider klart

> mot følgende krav i forslaget:
>     "Motocar access is not possible. Food and material is brought by
> humans, animals, helicopter, off roads vehicles"

Hoteller som f.eks. Bardøla skal fremdeles tagges som hotell synes jeg.
Det jeg egentlig har i tankene er steder som f.eks. Eidsbugarden.  Noen sv
disse halles hoteller, og er typisk laget for fotturistene i fjellet. Noen
stder kan det kanskje være vanskelig å se om det er det ene eller det
andre, men stort sett tror jeg det går greit.