[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Jun 24 13:47:18 CEST 2010

2010/6/24 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>

> Da har jeg spesifisert litt i wikien og håper at definisjonen er litt
> klarere.
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Turkart

Begge stedene du bruker som eksempel (Eidsbugarden og Finse 1222)
presenterer seg selv som hotell, begge med mulighet for konferanser. Jeg
synes fortsatt det blir rart å overstyre dette å si at vi ikke ønsker å vise
dem som hotell på kart, gjøre dem søkbare som hotell eller på annen måte
presentere dem som hotell, men heller som fjellstue.

Hva skal du gjøre med andre hotell som ikke har bilveg, slik som Hankø
Fjordhotell?

Min mening er at disse stedenes status som utgangspunkt for fjellturisme,
vises best med tilleggmerking til tourism=hotel.

Jeg ville fjernet "høyfjellshotell" i venstre kolonne og erstattet "hotell"
med "overnattingssted" i beskrivelsen.

 - Gustav