[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Jun 24 14:02:11 CEST 2010

Gustav Foseid wrote on 24.06.2010 13:47:18:

> 2010/6/24 Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no>
> Da har jeg spesifisert litt i wikien og håper at definisjonen er litt
> klarere.
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Turkart
>
> Begge stedene du bruker som eksempel (Eidsbugarden og Finse 1222)
> presenterer seg selv som hotell, begge med mulighet for konferanser.
> Jeg synes fortsatt det blir rart å overstyre dette å si at vi ikke
> ønsker å vise dem som hotell på kart, gjøre dem søkbare som hotell
> eller på annen måte presentere dem som hotell, men heller som fjellstue.

> [...]

Nå vil nok ikke Hankø under noen omstendighet bli regnet som
høyfjellshotell, men du har et poeng.  Det er vanskelig å skille mellom de
forskjellige høyfjellshotellene. Det er også et poeng at vi ikke skal
frata de den standard taggen for hotell me tanke på andre kart som lages
ut fra disse dataene.

Etter å ha tenkt litt er jeg enig i at hotellene bør ha en tilleggstag.
Jeg skal tenke litt på hvilken tagg som egner seg, slik at vi kan generere
turkartene slik vi ønsker.