[NUUG kart] Høyfjellshotell, fjellstuer og turisthytter

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu Jun 24 14:35:41 CEST 2010

[Edward Welbourne]
> Glem ikke at OSM = Open *Street* Map, ikke åpentfjellturkart.

Her tror jeg du legger til grunn en misforståelse rundt historien til
OSM.  "street"-biten av navnet var aldri ment som en begresning da vi
startet opp prosjektet.  Derimot ble det brukt i navnet for å få noe
greit å fokusere på i starten.  Målet har hele tiden vært å lage et
komplett fribrukskart med all relevant informasjon.  Jeg var med fra
starten, og pirket i Steve i flere uker før epostlisten ble opprettet
da vi gikk igang. :)

> En fjellturkart bør presenterer data annerledes enn en veikart.  I
> fjellene er bygninger få, så er de viktiger å viser en i byene, hvor
> de er det some er vanlig, derfor ikke interresangt å viser.

Jepp, men dette er et spørsmål om fremvisning, ikke hva som skal
lagres i kartet.

> Så, istedenfor nye tagging-for-presentation (som du faktisk krever),
> du trenger et annerledes presentasjon for fjellturkart, som viser
> hotel og hytte på grover målestokk en OSM viser dem.  Det skal løse
> problemet med hytte-til-hytte fjelltur.  Rør ikke tagging til å gjør
> at veikart fungerere også som fjellturkart.

Taggingen bør reflektere fakta, så tar fremvisningen seg av
presentasjonsvalgene, men jeg ser ikke at noen krever det her.

Vennlig hilsen,